Újraolvasó

Újraolvasó

Aninda Sándor: A Bhágavatam meséi

2016. május 25. - AmyRose

20160525_130609.jpg

Mint minden gyerek, kiskoromban én is nagyon szerettem a színes mesekönyveket. Mivel olvasni még nem tudtam a képek alapján éltem újra a meséket, amiket a szüleim felolvastak.

Az egyik kedvencem a Csodatévő Gopál volt, ami teljesen elvarázsolt. Nem értettem, hogy a kisfiú mitől kék és mitől ilyen erős, de nagyon titokzatos volt az egész és valahogy jó érzéssel töltött el.

Tudtam, hogy a történet a szeretetről és a megbocsátásról szól és tetszett, hogy mindez versbe van szedve. A rajzok gyönyörűek voltak és sokszor csak ültem és szívtam magamba a színeket és még valamit…

20160525_130808.jpg

Aztán amikor idősebb lettem és beleástam magamat mélyebben a témába összeállt a kép. Sok kérdésre választ kaptam, például, hogy miért is kék az a kisfiú és hogy kisfiú-e egyáltalán…

Addigra az is kiderült, hogy a mesének van folytatása is és elindult a kutatás. Évekig sehol nem bukkantam elérhető példányokra, aztán a sors mégis összehozott minket.

Összesen 3 kötet jelent meg, de sajnos a kiadó nem nyomta újra őket, ezért csak nagyon nehezen lehet hozzájuk jutni, főleg antikváriumokon keresztül. Saját tapasztalatom, hogy megéri keresni és kivárni.

20160525_130856.jpg

A kötetek egy-egy Bhagavad-Gíta történetet beszélnek el verses formában, gyönyörűen illusztrálva. A mesék egymáshoz kapcsolódnak, de külön-külön is érthetőek, szerethetőek.

Mindenkinek ajánlom, aki érdeklődik az indiai kultúra és filozófia iránt vagy szeretné önmagát és gyermekét meglepni egy különleges könyvélménnyel.   

Címek: 1. Csodatévő Gopál, 2. Gopál, a csalhatatlan, 3. Barátom Szudáma

Az első könyv meghallgatható/megtekinthető a youtube-on az eredeti illusztrációkkal, Sipos Zoltán előadásában:

A videó forrása: youtube.com

A bejegyzés trackback címe:

https://ujraolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr318746560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása