Újraolvasó

Újraolvasó

Heti blog 11. (2018. április - A végtelen történet, Mesék a teljességhez)

2018. április 13. - AmyRose

heti_blog_fejlec-aktualizalhato_6.jpg

Elnézést a hosszú kihagyás miatt, de mostanában annyi jó könyv került a közelembe, hogy nehéz volt elszakadni az olvasástól. Most íme kettő közülük:

covers_340991.jpg

Michael Ende: A végtelen történet

Nagyon örülök, hogy végre sikerült elolvasnom ezt a könyvet, ugyanis cirka 10 évvel ezelőtt már a feléig eljutottam, de aztán az élet elsodort minket egymástól. Viszont annyira tetszett a történet, hogy megfogadtam, hogy ezt a könyvet befejezem a jövőben. Nem volt csalódás, sőt, szerintem jobban értettem most így felnőtt fejjel. Azt hiszem ez is egy olyan történet, amit nem lehet megunni, mert mindig újabb és újabb apró részletek kerülnek napvilágra minden újraolvasáskor.

A történet főhőse egy kisfiú, Bux Barnabás Boldizsár, aki hozzájut egy különleges könyvhöz. Nem tudja abbahagyni az olvasást annyira lenyűgözi a főszereplő, Atraskó bátorsága és kalandjai, akit a mesebeli Fantázia uralkodója, a Kislány Királynő küld kalandos útjára, hogy megmentse a birodalmat.

A végtelen történet egy darabig két szálon fut, egyrészt látjuk Barnabást olvasás közben, valamint olvassuk a Fantáziabeli izgalmakat. A könyv egy pontján a két szál összekapcsolódik és Barnabás átlép az általa olvasott történetbe, ahol neki kell újrateremtenie Fantáziát.

A végtelen történetet mindenkinek ajánlom, aki nyitott egy kalandos, izgalmas meseregényre, ami sokkal többen is adhat, mint elsőre gondolná.

covers_337184.jpg

Tamás Zsuzsa: Mesék a teljességhez

Már a borítója megfogott, amikor nézegettem a mesekönyveket, valahogy olyan sokatígérő volt. Online rendeltem, úgyhogy nagyon meglepődtem amikor egy kis könyv helyett (amire számítottam) egy nagy alakú, kemény borítójú, tényleg gyönyörű könyv érkezett.

Az illusztrációkon szintén meglepődtem, mert nem feltétlenül gyerekeknek készült rajzokra hasonlítanak. Aztán az egész könyv felépítése és a mesék nyelvezete alapján is úgy gondolom, hogy az idősebb korosztályt célozza ez a könyv.

A könyv alaptörténete, hogy a királyi pár kislánya folyton sír és csak úgy lehet orvosolni a bánatát, ha a király felkeresi birodalma tizenkét bölcsét és mindegyik egy mesét ajándékoz neki, amivel megtölti A Teljesség Könyvét. A király rengeteg akadályba ütközik, hogy kapcsolatba kerüljön a bölcsekkel. A mesék között találunk már ismert történeteket is egy kicsit átdolgozva, de vannak teljesen új kalandok is.

Ajánlom minden szülőnek és mesekedvelő felnőttnek, mert szerintem ők értik meg a legjobban a könyv lényegét.

Köszönöm, hogy elolvastad! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ujraolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr8013832928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása