Újraolvasó

Újraolvasó

Ünnepváró mesék

2018. november 26. - AmyRose


nevtelen-1_2.jpg

Ahogy ígértem, idén sem maradhatnak el az adventi posztok. Íme az első, remélem tetszeni fog. :)

covers_339353.jpg

LACKFI JÁNOS: SZAKIMESÉK

Ránézésre nem látszik ezen a könyvön, hogy valójában a karácsony időszakában játszódnak a történetei, pedig DE! :) Nem is karácsonyi könyvnek vettem, hanem még nyáron kezdtem neki az olvasásnak (először) és teljesen ledöbbentem, ugyanakkor tudtam, hogy ezt idén még egyszer el fogom olvasni.

Lackfi János humora és történetvezetése messze földön híres és ezúttal is azt kaptam, amit vártam. Összesen hét nagyon jópofa történetet, hétköznapi hősökről , télvíz idején. Kortól függetlenül mindenki szívét megmelengeti, rekeszizmát megmozgatja és biztos, hogy nem csak egyszer fog lekerülni a polcról.

covers_337730.jpg

A TÉL AJÁNDÉKA

Szerintem a legtöbbünknek volt már része iskolai karácsonyi műsorban szülőként vagy lelkes fellépőként. Nos, hogy őszinte legyek én ezeket soha nem élveztem, mert a felhozatal nem túl változatos. Vannak a jól bejáratott Télapó-köszöntők meg a szokásos betlehemes sztori.

Amikor először átlapoztam ezt a könyvet az jutott eszembe, hogy milyen jó lett volna, hogyha az iskolai tanítónénimnek is lett volna egy a keze ügyében. Bombajó ez a könyv! Tele van tök jó versekkel, meg színes képekkel és két viszonylag hosszú mesével is. Szóval fel lehet vele dobni egy iskolai műsort vagy akár egy otthoni kis karácsonyi összejövetelt. Én egyébként nem vagyok egy nagy versrajongó, de ezek tényleg jók! Nem babanyelven íródtak, béna rímekkel.

Szerintem minden gyerek (vagy felnőtt) kedvet kap, hogy elszavaljon belőle egyet-kettőt a téli estéken.

covers_98441.jpg

ŐSZI ZOLTÁN: TÉLAPÓ 12 HÓNAPJA

Több könyvet is olvastam már arról, hogy vajon mit csinálhat a Télapó egész évben, amikor nincs karácsony. Ez egy fogas kérdés, főleg az angolszász országokban, ahol ugyebár ő hozza az ajándékot karácsonykor. Ezért is voltam meglepve, hogy egy magyar szerző angolszász szellemű könyvet ír. Nem voltam biztos benne, hogy ez mennyire lesz hiteles.

Feleslegesen aggódtam, mert ez egy szerethető könyv. Meglepő módon a Télapó 12 hónapját követhetjük figyelemmel kalandos történeteken keresztül. Minden hónapban történik valami izgalmas a Télapó rezidenciáján, ezért 12 jó kis mese áll a rendelkezésünkre, hogy kielégítsük a gyerekek téli meseigényének egy részét. Nekem nagyon tetszettek az illusztrációk is, ötletesek és nagyon színesek. Nem lennék meglepve ha kedvenc könyvvé válna a kicsik körében. :)

covers_274358.jpg

LÁZÁR ERVIN: A MÁSIK TÉLAPÓ

Óóóó, az a két szó, hogy Lázár Ervin szerintem garancia arra, hogy ez valami nagyon jó cucc lesz. Külön tapsot érdemel a borító és a könyvet díszítő illusztrációk. Egyszerre aranyosak és gyönyörűek.

Ez a kis könyv két mesét tartalmaz, az egyik egy személyes történet, a másikkal pedig szerintem sokan tudnak azonosulni. Az én nagypapám is gyalog járt iskolába, kilométereket gyalogolt hóban-fagyban, oda és vissza kisgyerekként. A tudás akkoriban nagy érték volt és kiváltság, ha valaki iskolába járhatott. Minden gyerek kapott egy-egy sült burgonyát mindkét zsebébe, hogy ne fagyjon le a kezük és ez volt az ebédjük is egyben. Ebben a történetben valahogy megelevenedett előttem, ahogy a nagypapám és a testvérei kitartóan baktatnak a hidegben az iskola felé.

Mind a négy mesekönyvet szívből ajánlom az adventi készülődéshez vagy akár a karácsonyfa alá!


inboundlogistics_com.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ujraolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr3814394600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása