Újraolvasó

Újraolvasó

Felnőtt fejjel színezni nem ciki, hanem menő és egészséges!

2016. június 08. - AmyRose

Egyre több könyves oldalon lehet találkozni a felnőtteknek szóló színezőkkel. Sokaknak már maga a gondolat is furának és gyermetegnek tűnhet, pedig jobban belegondolva én nem nagyon ismerek olyan embert, aki gyerekként ne szeretett volna színezni. Lehet, hogy a rajzolás nem nagyon ment, a pálcikaemberkék és házikók nem adtak túl nagy önbizalmat a további művészeti érzék fejlesztéséhez, viszont a színezés általában sikerélménnyel zárult. Adott volt egy már megrajzolt forma és csak életre kellett kelteni különféle színekkel.

groupon_com.jpg

Kép forrása: groupon.com 

A módszer ugyanaz, de ezeket a színezőket nem úgy kell elképzelni, mint a gyerekeknek gyártottakat. Nagyon sok tematikát feldolgozó kapható már belőlük: szépen kidolgozott mandalákat, ornamentikus mintákat, világvárosokat is színezhetünk. Van olyan, amiben meditációs gyakorlatokat, szövegeket is találunk. Árkategória tekintetében is elég széles a választék. A tengerentúlon egyre népszerűbbek a tv-s sorozatokból és képregényekből készült kiadások, úgyhogy hamarosan nálunk is megjelennek majd. Érdemes utánakeresni és biztos, hogy mindenki talál olyat, amire szívesen szánna időt.

Lehet, hogy meredek az elgondolás, de én simán el tudok képzelni egy könyvelőt, egy asztalost vagy éppen egy bloggert, amint színezésre vetemedik. A legtöbb ember életében szükség van a kreativitásra, a megújulásra. Az üzleti életben ugyanúgy, mint a magánéletben. Miért lenne ciki, ha valaki ezt az utat választja?  

A mai világban az eredményorientáltság a jellemző, az eredményekhez pedig újító gondolatok kellenek.

takepart_com.jpg

Kép forrása: takepart.com 

A színezés egy nagyon klassz dolog, teljesen kikapcsol, beindítja a képzeletet, nagyon jól fejleszti a jobb agyféltekét és az önismeretet is. Erre akkor jöttem rá, amikor nem tudtam elszakadni egy befejezetlen részlettől, mert ugyanúgy gondoltam erre a projectre is, mint sok másra az életemben. Megcsinálni elejétől a végéig, a legjobb tudásom szerint, hogy szép legyen, hogy jó legyen, hogy büszke legyek a végeredményre. Váltogattam a színeket, mindig meggondoltam magam, hogy ez mégsem illik oda, csak még ezt a levelet, csak még ezt a virágot megcsinálom. Aztán megálltam és végiggondoltam. Ez most itt egy színező, én döntöm el, hogy milyen színeket használok és milyen tempóban készül el. Ez feldobott és elkezdtem kísérletezni. Az alkotás öröme újra előjött valahonnan nagyon mélyről, ahová az alsós év eleji „rajzold le, hogy hogyan telt a nyarad”  kezdetű élmények taszították.

20160608_142050.jpg

Kép forrása: Johanna Basford: Secret Garden (saját színezés)

Az első felnőtt színezőmet a tesómtól kaptam és ezúton is köszönöm neki! Egy olyan csekély kézügyességgel rendelkező művészléleknek, mint én, tökéletes alternatívának bizonyult.

Remélem a felnőtt színezők hamar olyan menővé válnak, mint a wellness hétvégék (olcsóbbak és nem kell hozzá új fürdőruhát venni).

Szívből ajánlom minden olyan felnőttnek, aki elakadt a kreatív gondolatok terén, valamint olyan szülőknek, akiket már nem hoznak lázba a királylányok és nyuszikák, viszont szeretnének együtt színezni (és közben relaxálni is valamennyire) a gyerekeikkel. Itt persze megvan annak a veszélye, hogy a csemeték elkívánják az új színezőt, de erre megoldás lehet, ha olyan típust választunk, amiből könnyen kiszedhetők a lapok. Így mindenki színezheti a magáét és a kedves szülő sem szorítja össze a száját, ha lelkes gyermeke túlszínez a vonalakon.

További kedvcsináláshoz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujraolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr558793162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása